Σχεδιασμός Στρατηγικών και Πλάνων Μάρκετινγκ
Ο Σχεδιασμός Στρατηγικών και Πλάνων Μάρκετινγκ αποτελεί μια πολυδιάστατη λειτουργία, η οποία αναλύει, εκτιμά και συνδυάζει το σύνολο των στοιχείων του μίγματος marketing της εκάστοτε επιχειρηματικής μονάδας: Προϊόν, Διανομή, Προβολή, Τιμή, Άνθρωποι.
Μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας είναι δυνατή η ανάδειξη των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων των επιχειρήσεων, η οριοθέτηση της θέσης τους έναντι του ανταγωνισμού καθώς και ο καθορισμός των κατάλληλων στρατηγικών για την επίτευξη αναγνωρισιμότητας, την αύξηση μεριδίου αγοράς, την ανάπτυξη νέων αγορών και τελικά τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας τους.
O Σχεδιασμός Στρατηγικών και Πλάνων Μάρκετινγκ διαρθρώνεται στις παρακάτω – τουλάχιστον – ενότητες:
- Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης.
- Ανάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης.
- S.W.O.T. ανάλυση.
- Στόχοι και στρατηγικές μάρκετινγκ.
- Πρόγραμμα δράσης.
- Προϋπολογισμός.
- Σχέδιο αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών.
- Χρονοδιάγραμμα ενεργειών.
- Μηχανισμοί και διαδικασία ελέγχου και αξιολόγησης του πλάνου.